tisdag 13 mars 2012

varför den dåliga bloggningen?

Jag bloggar faktiskt, det är bara det att mina inlägg inte vill publiceras. Asdrygt, men men.
Har inte så stor lust att blogga, det är mycket som händer nu. Får se om jag tar upp det i bloggen eller inte. Men nu så förblir jag tyst om det, mina närmsta vet om det, och mer behövs egentligen inte.  Har mitt stöd från dom.

Kom på att jag inte skrev vad som hände på sportlovet, men jag orkar inte skriva, så tänkte kopiera från min fina vän My ist.

"Jag & Felicia har åkt upp till Mora, bott hos felicias pappa i rättvik och jobbat i Vasaloppstältet. Jobbade där bakom kassorna, och serverade. Så jag har lärt mig massor, erfarenhet är alltid bra. Vi skulle jobbat 9-18 varje dag, men vi jobbade över varje dag. TIdigaste dagen vi kom hem var 21.30. & tänk er då att gå upp 7 varje dag och komma hem mellan 22-01 varje kväl.l Det är jobbigt. Men fy fan vad kul det har varit. Vi har liksom stått i kassorna, jag har aldrig någonsin stått i en kassa. & jag fick handskas mmed massor av pengar varje dag. 10-30000 i kontanter. Det är lite awesome. Sen fick jag också servera människor. Det var girls night out en gång, och då var det runt 200-300 ladies som skulle ha förrätt, varmrätt och efterrätt och skulle ha påfyllning av vin så mycket de ville, så det har varit suuperkul!
Det är ju så att Felicia pappa är kock, och det var han som var kind of a boss där. Sen fanns det en till boss som var själva eventplaneraren som vi jobbade för, Sportstyle. Som det också står på våra tröjor vi hade på oss. Men Felicias pappa är iaf känd där uppe i dalarna och han är helt fascinerande för han jobbade från typ 06-00 varje dag. Det är ju helt sjukt!! 
Iaf så stod vi i kassorna och på dagen så lät det ungefär såhär "hejhej, vad får det lov att vara? En dagens lunch? Vill ni ha vattnet som ingår eller något annat att dricka? Vilken smak? stilla vatten, eller kolsyrat? med eller utan smak? Vill ni ha kaffet efter maten också?99 kronor blir det. Smaklig måltid" Det blev ganska tröttsamt de sista dagarna haha. Det var roligast på kvällen när människor köpte jäger, öl, vin, gin&tonic. askul! 
Sen var det ju bara helt awesome att man fick träffa på kändisar också. Martin Stenmarck, Scotts, Melody Club, Billion dollar babies, Hardcore superstars. Var lite ballt! :D & det jag älskade mest var att ibland var det inte så mycket folk så vi behövdes i kassorna och då blev vi tillsagda av bossen att gå upp och dansa på dansgolvet så självklart gjorde vi det. Forever alone var vi ett par gånger, men vafan, haha det är jag & Felicia i ett nötskal! Vi älskar att dansa och bjuda på oss själva båda två! :D"



Pappa Och Eva-Lott (hon va med i mästerkockarna på TV4)

Martin Stenmarck
Några från personalen

Jag och My

Jag och sångaren i Scotts


Jag, My, Petra och Sanna





<- Jag och min kära far

Jag och My


Några från kocklandslaget, Kalle Moreus (?), Eva-Lott och Pappa
MAAAAT

Billion Dollar Babies
Jag och Billion Dollar Babies ! <3

Hardcore Superstars

Jag och Medlemmarna i Hardcore Superstars

Melody Club

- Har massa fler bilder, tog 2300 stycken där ifrån, men kan dock inte lägga upp bilder, utan tar från fb och sånt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- Jag granskar alltid kommentarerna, vilket ger mig möjlighet att svara på era frågor
- Jag gör både bloglovin- & blogkeenbyte, det är bara att fråga
- Läs inlägget innan du kommenterar så kanske du får svar på din fråga
- Tipsa gärna om tävlingar, dagens blogg och liknande
- Har du en facebooksida för din blogg? Skriv en kommentar så gör vi ett fblike-byte!